Her zaman kaliteli ve güvenilir sağlık hizmeti sunmayı amaçlayan Düzeygöz Tıp Merkezi’ne Hoşgeldiniz. Amacımız; sizlere yüksek standartlarda sağlık hizmetini uzman ellerde, son teknolojik imkânlar ile sunmak ve tedaviniz süresince rahat etmenizi sağlamaktadır.

Hasta Hakları

1- Hizmetlerden Yararlanma Hakkı

Sağlık hizmeti alan hastalar, hasta yakınları, hastanemize başvuran her birey; kültür, din, dil, ırk ve mezhep ayrımı yapılmadan, sosyal değerlere saygılı, onur, güvenlik ve huzuru koruyan rahat bir ortamda tüm hizmetlerimizden yararlanma hakkına sahiptir.

Hastalarımız, hastanemizin sunduğu tanı ve tedavi imkânları ile hizmetlere nasıl ulaşacakları konusunda bilgilendirilme hakkına sahiptir.

2- Bilgilendirme ve Onay Hakkı

Hastalarımız;

  • Kendileri veya yasal temsilcileri kanalı ile önerilen tıbbi girişimleri,
  • Her bir girişimin potansiyel risk veya yararlarını,
  • Önerilen girişimlerin alternatiflerini,
  • Tedavisiz kalmanın sonucunda gelişebilecek komplikasyonları

Sağlık durumları konusunda anlayabileceği dil ve yöntemle öğrenme hakkına sahiptir.

Hastalarımız taleplerini yazılı olarak bildirdikleri takdirde, tıbbi kayıtların yazılı bir kopyasını alma hakkına sahiptir.

Hastalarımız hastalıkları ile ilgili ciddi yan etki riski, ölüm riski, nekahat ile ilgili problemler, tedavi sonucu gibi konularda bilgilendirme yapıldıktan sonra uygulanacak tedaviye onay verme veya tedaviyi reddetme haklarına sahiptir.

Hastalarımız bu haklarını kullandıkları takdirde, yapılacak işlemlere ‘onay verildiğini’ kabul etmiş sayılırlar.

Önerilen tedaviyi reddeden hastalar kurumun diğer bakım ve tedavi imkânlarından yoksun bırakılmaz.

Hastalarımız, şikâyetçi olunan hastalığın doğru değerlendirilmesi ve tedavisi konusunda bilgi alma hakkına sahiptir.

Hastalarımızın ve ailelerinin (yakınlarının) organ ve diğer dokuları bağışlama konusunda bilgi alma hakları vardır.

Hastalarımız hastane misyonu hakkında açıkça bilgi alma hakkına sahiptir.

3- Personeli Tanıma, Seçme ve Değiştirme Hakkı

Hastalarımız kendi tedavilerinden sorumlu doktor, hemşire ve diğer sağlık personelinin kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenme; ilgili personeli seçme ve değiştirme hakkına sahiptir.

4- Kurum ve Kuruluşu Seçme ve Değiştirme Hakkı

Hastalarımız, ilgili mevzuatın öngördüğü usul ve şartlara uyulmak kaydı ile sağlık kurum ve kuruluşunu seçme ve değerlendirme hakkına sahiptir.

5- Tedaviyi Reddetme ve Durdurma Hakkı

Kanunen zorunlu haller dışında ve doğabilecek olumsuz sonuçların sorumluluğunun hastaya ait olması koşulu ile, hasta kendisine uygulanması planlanan veya uygulanmakta olan tedaviyi reddetme veya durdurulmasını isteme hakkına sahiptir.

6- Mahremiyet (Gizlilik) Hakkı

Hastalarımız, tüm tedavi sürecinde mahremiyete uygun bir ortamda hizmet alma hakkına sahiptir.

Hastanemize başvuran tüm bireylerin sağlık durumu, tıbbi durumu ve kişiye özel tüm bilgiler ölümünden sonra bile gizli kalacak biçimde korunur. Hastaya ait bu bilgiler hastanın açık izni veya mahkeme kararı üzerine açıklanabilir.

7- Saygı Gösterme Hakkı

Hastalarımız; her zaman ve her türlü şartlarda kişisel itibarı korunarak, saygılı, şefkatli ve güler yüzlü bir ortamda tetkik yaptırma ve tedavi olma hakkına sahiptir.

8- Konsültasyon (İkinci Görüşme) İsteme Hakkı

Hastalarımız tanı ve tedavi konusunda konsültan hekim çağırma hakkına sahiptir. Konsültan hekim tedavisini önerir ancak hastanın birinci hekimi işleme onay verir.

9- Dini Vecibeleri Yerine Getirme Hakkı

Hastalarımız tedaviye engel olmadığı sürece, dini farklılık gözetmeksizin dini vecibelerini serbestçe yerine getirme hakkına sahiptir.

10- Güvenlik Hakkı

Herkesin sağlık kurumunda güvenlik içinde olma ve bunu isteme hakkı vardır.

Hastaların, ziyaretçi ve refakatçi gibi yakınlarının can ve mal güvenliklerinin korunması ve sağlanması için gerekli önlemler hastanemiz tarafından alınmaktadır.

Hastanemizde çocuklar, engelli bireyler ve yaşlılar (yalnız, bakıma muhtaç, refakatçisi olmayan) için uygun koruma önlemleri alınmıştır.

11- Refakatçi ve Ziyaretçi Bulundurma Hakkı

Hastalarımız, hastanemiz tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun şekilde ziyaretçi kabul etmek ve refakatçi bulundurmak hakkına sahiptir.

12- Şikâyet, Görüş ve Öneri Bildirme Hakkı

Hastalarımız ve hasta aileleri, hasta haklarının ihlali halinde hastanemizde şikâyet mekanizmasının başlatılması, gözden geçirilmesi, sonuçlandırılması ve sonucundan haberdar edilmesi hakkına sahiptir.

13- Sağlık Kuruluşu Kural ve Uygulamaları

Hastalarımız, kendilerine uygulanacak hastane kural ve uygulamaları konusunda bilgi edinme hakkına sahiptir.

14- Tetkik ve Tedavi Bedelleri

Hastalarımız, tedavi öncesinde tedavi hizmet bedellerini öğrenme ve daha sonra aldıkları hizmet karşılığında ödediği bedellerin fişini / faturasını isteme ve alma hakkına sahiptir.

Hasta Hakları

function hizli_randevual(){ ?>
Hemen

Ara

Hızlı

Randevu Al

Whatsapp

İletişim