Sağlık Bakanlığı Hizmet Kalite Standartları doğrultusunda hazırlanmış olan Yıllık Kalite Yönetim Planı doğrultusunda çalışmalar yapılmaktadır. Komite Kurul Ekip El Kitabında her komitenin görev tanımı, işleyişi ve toplantı sıklığı belirtildiği gibi yapılmaktadır. Komite üye listelerine göre komite, toplantı duyurusu Kalite Yönetim Sorumlusu tarafından maille tüm komite üyelerine gündem, yer, saat bilgisi verilerek duyuru yapılır. Hizmet Kalite Standartlarının ölçülmesi, analizi, iyileştirilmesi ve düzeltici /önleyici faaliyetlerin başlatılması, sürekli iyileştirmeyi hedefleyen komite /kurul toplantıları yapılır.
KURUMSAL HİZMETLER
1 | Kurumsal Yapı |
2 | Kalite Yönetimi |
3 | Doküman Yönetimi |
4 | Risk Yönetimi |
5 | İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi |
6 | Afet ve Acil Durum Yönetimi |
7 | Eğitim Yönetimi |
HASTA VE ÇALIŞAN ODAKLI HİZMETLER
1 | Hasta Deneyimi |
2 | Hizmete Erişim |
3 | Sağlıklı Çalışma Yaşamı |
SAĞLIK HİZMETLERİ
1 | Hasta Bakımı |
2 | İlaç Yönetimi |
3 | Enfeksiyonların Önlenmesi ve Kontrolü |
4 | Temizlik, Dezenfeksiyon ve Sterilizasyon Hizmetleri |
5 | Acil Sağlık Hizmetleri |
6 | Ameliyathane |
DESTEK HİZMETLERİ
1 | Tesis Yönetimi |
2 | Otelcilik Hizmetleri |
3 | Bilgi Yönetim Sistemi |
4 | Malzeme ve Cihaz Yönetimi |
5 | Tıbbi Kayıt ve Arşiv Hizmetleri |
6 | Atık Yönetimi |
7 | Dış Kaynak Kullanımı |
GÖSTERGE YÖNETİMİ
1 | Göstergelerin İzlenmesi |
Özel Düzey Göz Tıp Merkezi ’de Kalite Yönetim Sisteminde takip edilen tüm parametreler Sağlık Bakanlığı Gösterge Yönetim Rehberi baz alınarak hazırlanmıştır. Göstergeler her yılın sonunda bölüm yöneticileri ve bölüm kalite sorumluları belirlenir.Bölüm göstergelerine göre yıllık bölüm hedefleri belirlenir .Aylık veriler bölüm sorumlusu tarafından Kalite Yönetim Sorumlusuna raporlanır ve veriler hedef değerlere göre uyumlarını değerlendirilir ve gerektiğinde Düzeltici Önleyici faaliyet başlatılarak iyileştirme yapılır .Gösterge kartlarında belirlenen alt göstergelerde takip edilir.Yılık hedeflere ulaşma oranları yapılan komite /kurul /ekip toplantılarında değerlendirilir.Kalite çalışmaları sürekli iyileştirmeyi taahhüt edilerek yapılır.
PUKO – Planla – Uygula – Kontrol Et – Önlem Al)
KNA -(Kök – Neden – Analizi)
DÖF -(Düzeltici Önleyici Faaliyet)
HTEA -(Hata Türleri ve Etki Analizi)
Sağlıkta Kalite Standartları Gösterge Yönetim Rehberine göre veriler Kalite Yönetim Sorumlusu tarafından 3 aylık periyotla Kurumsal Kalite Yönetim Sistemine Sağlık Bakanlığı veri giriş sistemine TUR-GÖS ‘e veri girişleri yapılır.
Komitelerimiz
Bölüm kalite sorumlularının katılımıyla yıl içinde belli periyotlarla Yıllık Kalite Yönetim Çalışma Planı’na göre komite toplantıları yapılır. Merkezimizde belirlenen komiteler ;
- 1-Kalite Konseyi (Yönetim Gözden Geçirme)
- 2-Komiteler
- 2.1-Hasta Güvenliği Komitesi
- 2.2-Eğitim Komitesi
- 2.3-Tesis Güvenliği Komitesi
- 2.4-İş Sağlığı ( Çalışan Güvenliği) Kurulu
- 2.5-Hasta Hakları Komitesi
- 2.6-Disiplin Kurulu
- 2.7-İlaç Yönetim Komitesi
3-Ekipleri
- 3.1 Kalite İyileştirme Ekibi
- 3.2-Tıbbi Cihaz ve Malzeme Ekibi
- 3.3-Bina Turu Ekibi
- 3.4-Acil Durum ve Afet Yönetim Ekibi
İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi
Özel Düzey Göz Tıp Merkezi ‘inde
- Hasta ve çalışanların güvenliğini tehdit edebilecek, gerçekleşmek üzereyken son anda gerçekleşmeyen (ramak kala) ya da gerçekleşen istenmeyen olayların bildirilmesini sağlamak
- İstenmeyen Olay Bildirim Prosedürü’ne tüm bildirimler kurum çalışanları tarafından yapılan tüm İstenmeyen Olay Bildirim Formları /HBYS üzerinden olay bildirimler Kalite Yönetim sorumlusuna bildirilir.
- Yapılan tüm bildirimler Kalite Yönetim Temsilcisi ve Bölüm Kalite Sorumlusu tarafından iyileştirme planlanır.Tüm bildirimler ilğili komitelerde değerlendirilir.
- Bildirimlerin sonucunda bu olaylara yönelik gerekli önlemlerin alınmasını sağlamaya yönelik çalışanlara eğitimler verilmektedir. Sistemin kullanıcı dostu ve etkin yürütülmesi hedeflenmiştir.
Fiziksel Alan Denetimleri
Özel Düzey Göz Tıp Merkezi’inde Hasta, hasta yakınları ve çalışanlar için sürekli, güvenli ve kolay ulaşılabilir nitelikte kurumun fiziki koşulları ve teknik altyapısını oluşturmak amacıyla düzenli aralıklarla bina turları yapılmaktadır.
Özel Düzey Göz Tıp Merkezi yönetimince oluşturulan ekip,kurumun büyüklüğü ve hizmetlerin çeşitliliği dikkate alınarak yürütülen çalışmaların etkililiğini, sürekliliğini ve sistematikliğini sağlayacak şekilde tanımlanmıştır.
Yıllık Tesis Bakım Planı ve Kalite Yönetim Yıllık Çalışma Planı kapsamında 3 aylık periyotlarla Bina Turu Ekibi ile Bina turu yapılır. Tespit edilen tüm uygunsuzluklara Düzeltici / Önleyici faaliyet başlatılır. Uygunsuzlukların giderilmesi, hasta ve çalışan güvenliği kapsamında çalışmaların yürütülmesi üst yönetim katılımıyla sağlanır.
Başhekim ve Hemşirelik Hizmetleri, Destek Hizmetleri, Hasta Hizmetleri, Teknik Hizmetler, Kalite Yönetim Temsilcisi tarafından yapılan alan denetimleri , bina turu ve genel vizitlerde tespit edilen uygunsuzluklar , aciliyet durumlarına göre termin süresi konularak iyileştirilir.
Enfeksiyon Kontrol Hemşiresi alan vizitleri yapar.Tespitlere göre iyileştirme planlanır.
Öz değerlendirme Süreci Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) kapsamında, Özel Düzey Göz Tıp Merkezinde tüm bölümleri kapsayacak şekilde yılda iki defa özdeğerlendirme (iç denetim) yapılmaktadır.
- Özdeğerlendirme ekibi; her bölüm kalite sorumlusu denetçi ekibinde yer alır . Özdeğerlendirme öncesinden denetim planı ,denetimde dikkat edilecek noktalar hakkında tüm özdeğerlendirme ekibine bilgilendirme toplantısı yapılır .
- Özdeğerlendirme (iç denetim), Haziran ve Aralık ayları olmak üzere yılda iki defa yapılır.Ve iyileştirme planlaması için değerlendirme sonrasında toplantı yapılarak iyileştirmeler yapılır .
- Özdeğerlendirme planı, Sağlıkta Kalite Standartları içinde yer alan bölümlerin hepsini kapsayacak şekilde hazırlanır.
- Genel vizitler ,ilaç yönetim ekibi ,malzeme cihaz yönetim ekibi tarafından değerlendirme ve gözlemler yapılır gerektiğinde Düzeltici Önleyici Faaliyet açılarak iyileştirme planlanır.
Bölüm Kalite Sorumluları ile Kalite Yönetim Sorumlusu koordinasyonu ile çalışmalar yürütülmektedir.